[Stay together] apart

https://www.youtube.com/watch?v=wJO-MTh6NNo

Met deze laatste blog en de versoepelingen in zicht, wil ik graag nog een positieve vibe uitbrengen naar jullie toe. Ik hoop, even hard als jullie waarschijnlijk, dat de curve steeds sneller zal dalen en dat we snel weer ons gewoon leven kunnen opnemen. Ik zal dan in het weekend weer kunnen gaan werken in de horeca en jullie kunnen op mijn terras komen zitten. Toch zal het er voor iedereen anders uitzien. Je moet je maar eens voorstellen om opnieuw een kus te geven wanneer je je vrienden begroet. Dat zal toch onwennig zijn, niet? 

Ik wil de mensen uit de zorg bedanken voor al het harde werk. We mogen ook de mensen die in supermarkten werken niet vergeten en de boeren die ervoor zorgen dat we eten hebben. We hebben in deze periode toch wel duidelijk gemerkt dat we samen sterk staan. 

Er kwamen veel initiatieven vanuit onze hele gemeenschap om de positiviteit er toch wat in te houden. Hieronder zet ik een ludiek filmpje van een vrouw die 'I Will Survive' op een grappige manier heeft verwerkt.

Ook een West-Vlaamse zangeres, Katrien Verfaille, heeft haar best gedaan om een prachtig nummer te brengen over deze bizarre, maar ons nu toch al gewone, situatie.

VTM kwam ook met enkele mooie initiatieven. Zo vlogen ze iedere avond met een drone over de Vlaamse gemeenten om mooie, hoopvolle boodschappen over te brengen naar de kijker. Ze zorgden er ook voor dat er iedere dag een liedje kwam over corona van een bekende zanger. Het zorgde voor fantastische resultaten. Omdat de Ronde van Vlaanderen niet kon doorgaan, vonden ze het alternatief 'De ronde tegen Corona', waarbij ze met een helikopter over heel Vlaanderen hebben gevlogen. 
https://www.hln.be/showbizz/doe-mee-aan-de-ronde-tegen-corona-zondag-vliegen-vtm-en-hln-over-heel-vlaanderen~aa16f5bb/

Ook MNM kwam met een hilarische remix 'Blijf in uw kot'. Dit werd ook bekend op TikTok, een app waar mensen dansen op bekende liedjes en zichzelf hierbij filmen. Dit kwam zeer populair en een kleine toegeving: zelfs ik heb het geprobeerd. Wat een mens toch niet allemaal doet hé. 

Zoals je ziet hebben veel mensen geprobeerd de sfeer erin te houden en dat is volgens mij gelukt. Iedereen klaagt en zaagt over deze periode, maar het heeft voor mij ook echt wel voordelen gehad. Ik ben nog nooit zoveel buitengekomen als nu en door de coronakilo's heb ik motivatie gevonden om te sporten en wat te diëten. Toch verlang ik nu ook wel naar een terrasje met een frisse sangria!

Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn blogs en je weet nooit dat ik toch nog eens iets schrijf, want ik vond het best leuk, maar nu eerst focussen op die examens... Hou jullie sterk allemaal en hopelijk zie ik jullie snel terug!

Reacties